0 3144
Тема. “Пропорція. Розвязування вправ. “Золота пропорція” (з презентацією) Серпень 11th, 2014 Руденко Тарас

Конспект уроку  математика 6 клас

Автор: Висоцька Людмила Романівна

Навчально-виховний комплекс №6 м. Хмельницький

 

 

МЕТА: Закріпити розуміння правил знаходження невідомого члена пропорції при розв’язування задач прикладного змісту; повторити вивчені способи усних обчислень; ввести поняття «золотої пропорції».

ТИП УРОКУ: Урок закріплення знань

ОБЛАДНАННЯ:  Медіапроектор, екран, комп’ютер, роздатковий матеріал

 

Завантажити презентацію:    >>Презентація<<

*(для переміщення по презентації використовуйте мишу або навігаційні клавіші на клавіатурі)

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

Вступне слово вчителя.

Позаду тему «Відношення і пропорції» – одна з найважливіших і найцікавіших тем математики. Попереду життя? Де ж у житті ви зможете зустрітися з пропорцією? Сьогодні кожен може задати собі це питання на початку уроку, а знайти на нього відповідь у кінці уроку. Бажаю всім гарного настрою і гарних результатів.

Сьогодні на уроці ми визначимо учня у номінації «прорив класу» – того, кого нарешті зацікавить математика

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні-консультанти перевіряють наявність письмової частини домашнього завдання у зошитах учнів.

На екрані демонструється розв’язання задачі №100 з домашнього завдання, учні звіряються з розв’язанням, роблять в своїх зошитах необхідні помітки

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1)      6 учнів працюють за картками «Незакінчене речення»

–          Рівність двох відношень називають…

–          Відношення двох чисел показує, у скільки разів перше число…

–          Якщо пропорція вірна, то…

–          Пряма пропорційна залежність – це залежність, при якій…

2)      Решта учнів працює усно (фронтальне опитування)

–          Що таке пропорція?

–          Основна властивість пропорції

–          Що показує відношення?

–          Пряма пропорційна залежність – дати означення

3)      Усний рахунок (демонструється слайд з прикладами для усного рахунку)

 

IV. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

1)      Учні письмово в зошитах виконують тестові вправи за методом встановлення відповідності з подальшою взаємоперевіркою отриманих результатів (ключ до вправи демонструється на екрані)

2)      Розв’язування прикладної задачі. Через декілька місяців прийде весна, дерева після зими пошкоджені вітрами і шкідниками. Їх потрібно підлікувати. А щоб це зробити, потрібно знати, чим їх обробити. У цьому нам допоможе задача № 702 (учні розв’язують задачу в зошитах, один учень – біля дошки)

3)       Самостійне розв’язування задач.

–          6 учнів – Відстань між двома пунктами на карті 3,2 см. Яка відстань між цими пунктами на місцевості, якщо карта має масштаб 1:5000000?

–          Решта – Поділіть число 172 на три частинаи х, у та z так, щоб х:у=11:6,

а у:z=5: (1/6)

4)      Тестові завдання з наступною самоперевіркою. Завдання у дітей на партах, ключ до тесту демонструється на слайді.

 

  V . Розповідь учителя про «золоту пропорцію» (супроводжується слайдами).

Про золотий перетин знали ще в давньому Єгипті і Вавілоні, в Індії та Китаї. Великий Піфагор створив таємну школу, де вивчалась містична суть «золотого перетину».

Евклід застосував його, створюючи свою геометрію. Платон розповідав, що Всесвіт влаштований згідно «золотого перетину». Адже краса і «золотий перетин» – одне і те ж. Усе красиве в світі підкоряється божественному закону, ім’я  якому «золотий перетин». Можливо, це закон краси.

«Золотий перетин» – це такий поділ відрізка, при якому довжина всього відрізка так відноситься до довжини його більшої частини, як довжина більшої частини до довжини меншої і наближено дорівнює 1,6

У житті «золотий перетин» часто зустрічається у картинах, скульптурах, архітектурі.

Кожна з п’яти ліній зірочки ділить іншу відносно золотого перетину, кінці зірки утворюють «золотий трикутник».

Надзвичайну красу форм нам демонструють і Собор Нотр д’ам де Парі та єгипетські піраміди

 

VI. Розповідь учениці про інші приклади «золотого перетину», про те, де і коли він   зустрічається у природі

 

V. Заключне слово вчителя, підсумок уроку

Будова тіла людини – також яскравий приклад «золотої пропорції». Найкращою вважається така фігура, коли відношення зросту людини до лінії талії наближено дорівнює 1,6. Те ж стосується пропорцій обличчя та кінцівок. Спробуйте вдома виміряти себе, своє тіло і з’ясувати, наскільки пропорційним і досконалим ви є.

На початку уроку ми говорили про номінацію «прорив класу». Кого ж ми номінуємо?

–          Що на уроці було цікавого?

–          Що нового ми дізнались?

–          Чому ми навчились?

–          Чи задоволені ви уроком?

 

VI. Домашнє завдання

1)      Скласти задачу практичного змісту

2)      Перевірити чи є ідеальним ваш зріст

Виходячи з класу, кожен учень на заздалегідь підготовленому стікері записує коротко свої враження від уроку, зауваження та побажання

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *