Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Авторський колектив:
О. М. Ніколенко, доктор філологічних наук, проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (керівник авторського колективу); К. В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; С. П. Фоміна, зав. сектору науково-методичного забезпечення змісту освіти загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; О. В. Ревнивцева, зав. навчально-методичного кабінету зарубіжної літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського; Т. П. Сегеда, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва; Н. В. Онищенко, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва.
Робоча група, яка здійснила розвантаження програми відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6. 02. 2015 р. та відповідно до наказу № 617 Міністерства освіти і науки України від 3. 06. 2016 р:
І. В. Мегедь, учитель-методист Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва (голова робочої групи, 2015), Л. П. Юлдашева, учитель-методист Тальнівського економіко-математичного ліцею Черкаської обл. (голова робочої групи, 2016); О. Ю. Котусенко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; О. В. Гайдамака, завідувач сектору профільної середньої освіти і підготовки вчителів Інституту модернізації змісту освіти; С. Є. Голяс, учитель-методист гімназії № 86 «Консул» м. Києва; О. В. Гученко, учитель-методист Козівської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2 Тернопільської обл.; І. І. Звершховська, учитель-методист ЗОШ № 82 м. Києва; М. В. Коровай, учитель І категорії Первомайської ЗОШ І–ІІІ ступенів Миколаївської області; Ж. В. Костюк, учитель-методист Хмельницької ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3 Вінницької області; Ю. І. Лонська, учитель-методист, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 286 м. Києва; В. Г. Макаренко, старший учитель Попаснянської гімназії № 20 Луганської області; О. М. Ніколенко, доктор філогічних наук, професор, зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка; Н. В. Онищенко, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м Києва; Н. І. Підгорна, учитель-методист ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2 м. Тального Черкаської області; О. В. Пітерська, учитель-методист ЗОШ І–ІІІ ступенів № 18 м. Білої Церкви Київської області; О. О. Семенюк, учитель-методист зарубіжної літератури Скандинавської гімназії м. Києва; В. В. Снєгірьова, кандидат педагогічних наук, головний редактор журналу «Всесвітня література в сучасній школі»; Л. В. Тарнавська, учитель-методист НВК «Святошинська гімназія» м. Києва; С. О. Тіхоненко, учитель-методист гімназії № 9 м. Кропивницького; В. І. Ткаченко, голова творчого об’єднання перекладачів КО НСП України; В. Г. Туряниця, учитель-методист Свалявської гімназії Закарпатської області; Н. В. Химера, методист НМК української мови та літератури, зарубіжної літератури КНЗ КОР «КОІПОПК»; О. М. Хрипун, учитель-методист ліцею № 227 м. Києва.
Робоча група, яка здійснила оновлення програми відповідно до наказу № 52 Міністерства освіти і науки України від 13. 01. 2017 р. та наказу № 201 від10. 02. 2017 р.:
Л. П. Юлдашева, учитель-методист Тальнівського економіко-математичного ліцею Черкаської області (голова робочої групи); І. О. Смірнова (модератор), учитель-методист Сахновецької ЗОШ І–ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області; С. І. Горбачов, директор спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 148 імені Івана Багряного з поглибленим вивченням української мови та літератури
м. Києва; Т. П. Матюшкіна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання ЧОІППО ім. К. Д. Ушинського; О. В. Пітерська, учитель-методист ЗОШ І–ІІІ ступенів № 18 м. Білої Церкви Київської області.
Радість – всесвіту пружина,
Радість – творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває,
Невідомі мудрецям.
Ф. Шиллер. Ода «До радості» у перекладі М. Лукаша
(гімн Євросоюзу)
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 години.
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 58 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 годин;
резервний час – 4 години.
=================================================
Додатки
Додаток 1.
Список творів для додаткового читання
Для уроків позакласного читання та уроків із резервного часу (за вибором учителя)
- Арабські казки. «Про Аладдіна і чарівну лампу», «Розповідь про царя Шахріяра» (1-2 за вибором)
- Баррі Дж.М. «Пітер Пен», «Пітер Пен і Венді» (1 за вибором)
- Бернетт Ф.Е. «Таємничий сад», «Маленький лорд Фаунтлерой», «Маленька принцеса» (1-2 за вибором)
- Бюрґер Г. і Распе Р.Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
- Гаршин В. «Жабка-мандрівниця»
- Гауф В. «Маленький Мук»
- Гофман Е.Т. А. «Лускунчик»
- Єсенін С.О. «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу (1-2 за вибором)
- Кестнер Е. «Еміль та детективи», «Крихта та Антон» (1 за вибором)
- Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі»
- Кіплінг Р.Дж. «Мауглі», «Рікі-Тікі-Таві»
- Коллоді К. «Піноккіо»
- Корчак Я. «Король Матіуш Перший»
- Крюс Дж. «Флорентіна»
- Лагерлеф С. «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією», «Свята ніч» (1 за вибором)
- Маршак С.Я. «Дванадцять місяців»
- Мілн А. «Вінні-Пух та всі-всі-всі»
- Одоєвський В.Ф. «Містечко в табакерці»
- Перро Ш. Казки (1-2 за вибором)
- Родарі Дж. «Казки по телефону»
- Родарі Дж. «Пригоди Цибуліно», «Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів» (1 за вибором)
- Російські народні казки. «Василиса Прекрасна» та ін. (1-2 за вибором)
- Сетон-Томпсон Е. «Ведмежа Джонні», «Мустанг-іноходець»(1-2 за вибором)
- Чапек К. «З погляду кішки»
- Японські казки. «Жабка з Кіото і жабка з Осака» таін. (1-2 за вибором)
Із сучасної літератури
- Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
- Екгольм Я. У. «Людвігові хитрому – ура! ура! ура!»
- Ліндґрен А. «Пеппі Довгапанчоха», «Малюк і Карлсон», «Пригоди Калле Блюмквіста» (1-2 за вибором)
- Маар П. «Пан Белло і блакитне диво», «Що не день, то субота», «Китобус, або Нові цятки для Суботика» (1-2 за вибором)
- Нанетті А. «Мій дідусь був черешнею»
- Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
- Стронґ Дж. «Кімнатні пірати», «Розшукується ракета на чотирьох лапах», «Гармидер у школі», «Канікули з близнятами» (1-2 за вибором)
- Бєляєв О.Р. «Людина-амфібія»
- Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)
- Верн Ж. «Діти капітана Гранта»
- Даррелл Дж. «Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)
- Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
- Крюс Дж. «Тім Талер, або Проданий сміх»
- Марк Твен. «Принц і злидар»
- Монтгомері Л.М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)
- О. Генрі. «Вождь червоношкірих» таін. (1-2 за вибором)
- Олеша Ю. К. «Три товстуни»
- Сенкевич Г. «Янко-музикант»
- Сетон-Томпсон Е. «Маленькі дикуни»
- Толстой Л.М. «Дитинство»
- Треверс П. «Мері Поппінс»
- Троєпольський Г.М. «Білий Бім Чорне вухо»
- Тургенєв І.С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак» та ін.) (2-3 за вибором)
- Харріс Дж.Ч. «Казки дядечка Рімуса»
- Шолом-Алейхем. «Хлопчик Мотл», «Пасха на селі»
Із сучасної літератури
- Енде М. «Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)
- Ліндґрен А. «Брати Лев’яче серце»
- Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові», «Летіть, хрущі» (1-2 за вибором)
- Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»
- Шмітт Е.Е. «Оскар і Рожева Пані»
- Балада «Садко»
- Вайсглас І. «Круки»
- Васильєв Б.Л. «А зорі тут тихі…»
- Верн Ж. «Двадцять тисяч льє під водою»
- Воннегут К. «Брехня»
- Діккенс Ч. «Пригоди Олівера Твіста»
- Дюма О. «Три мушкетери»
- Крісті А. «Десять негренят»
- Купер Ф. «Звіробій», «Останній із могікан» (1 за вибором)
- Лондон Дж. «Біле Ікло», «Поклик предків» (1 за вибором)
- Монтгомері Л.М. «Енн із «Зелених дахів»
- Олкотт Л. «Маленькі жінки»
- Осєєва В.О. «Дінка», «Дінка прощається з дитинством» (1 за вибором)
- Пірс Ф. «Том і опівнічний сад»
- Пушкін О.С. «Пісня про віщого Олега», «Повісті покійного Івана Петровича Бєлкіна», «Дубровський» (1 за вибором)
- Рід Т.М. «Вершник без голови», «Квартеронка», «Морське вовченя» та ін. (1 за вибором)
- Фраєрман Р. І. «Дикий собака динго, або Повість про перше кохання»
- Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»
- Шолохов М.О. «Доля людини»
Із сучасної літератури
- Гавальда А. «З5 кіло надії»
- Гаґеруп К. «Золота Вежа»
- Колфер Й. «Артеміс Фаул» («Код вічності» або ін.) (1 за вибором)
- Льюїс К.С. «Хроніки Нарнії» (1-2 за вибором)
- Пулман Ф. Трилогія «Темні початки» («Північне сяйво», «Магічний ніж», «Янтарне скло») (1-2 твори за вибором)
- Сашар Л. «Ями»
- Старк У. «Петер і червоний птах», «Мій друг Персі, Бофало Біл і я» (1 за вибором)
- Уліцька Л. «Паперова перемога», дитячі оповідання (1-2 за вибором)
- Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором)
- Апдайк Дж. «Завтра, завтра, завтра»
- Бомарше П.О. «Севільський цирульник»
- Бунін І.О. «Красуня»
- Гурамішвілі Д. Поезії (2-3 за вибором)
- Думбадзе Н. «Я, бабуся, Іліко та Іларіон»
- Лопе де Вега. «Собака на сіні»
- Мелвілл Г. «Мобі Дік, або Білий Кит»
- Мольєр. «Тартюф»
- Распутін В.Г. «Уроки французької», «Прощання з Матьорою» (1 за вибором)
- Рудакі. Газелі, рубаї, бейти (за вибором)
- Руставелі Ш. «Витязь у тигровій шкурі»
- Софокл. «Антігона»
- Толкін Дж.Р. Р. «Володар Перснів»
- Фонвізін Д.І. «Недоросток»
- Чичибабин Б. Поезії (1-2 за вибором)
Із сучасної літератури
- Ґордер Ю. «Світ Софії»
- Парр М. «Вафельне серце»
- Старк У. Твори для підлітків
- Таунсенд С. «Таємний щоденник Адріана Моула»
- Шведер О.Г. «Сни шовкопряда»
- Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором).
- Акутаґава Р. «Ніс» та ін. (1 за вибором)
- Бальзак О. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)
- Бронте Ш. «Джейн Ейр»
- Гоголь М.В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором)
- Грибоєдов О. С. «Лихо з розуму»
- Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
- Кузнецов А. В. «Бабин Яр»
- Лермонтов М.Ю. «Мцирі»
- Меріме П. «Кармен»
- По Е. «Ельдорадо» та ін.
- Пушкін О.С. «Маленькі трагедії» (1 за вибором).
- Ремарк Е.М. «Три товариші», «Життя в борг» (1 за вибором)
- Сенкевич Г. «Камо грядеші?»
- Стругацькі А. і Б. «Важко бути богом»
- Шиллер Ф. «Івікові журавлі», «Підступність і кохання», «Розбійники», «Вільгельм Телль» (1 за вибором)
Із сучасної літератури
- Геддон М. «Загадковий нічний інцидент із собакою»
- Космовська Б. «Позолочена рибка»
- Нестлінґер К. «Маргаритко, моя квітко»
- Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором).
- Еймі Бендер. «Таємний знак» (США, 2010, реж. М. Аґрело);
- Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік);
- Майкл Морпурґо. «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ)
- або інші (1-2 за вибором).
Додаток 2.
Сучасна науково-методична література для вчителя
- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11. 2011 р. № 1392) // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. – 2012. – № 4–5. – С. 3–56; [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.
- Концепція Нової української школи [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednyaua-sch-2016/koncepciya.html
Монографії, посібники, словники, довідники
- Абрамович С.Д. Священні книги людства. Веди, Авеста, Біблія, Коран / С.Д. Абрамович. – Харків : Веста: Видавництво «Ранок», 2003. – 192 с. (Серія «Бібліотека вчителя зарубіжної літератури»)
- Бандура О. Теорія літератури в тезах, дефініціях, таблицях: Навчальний довідник / О.Бандура, Г.Бандура. – К. : Шкільний світ, 2008. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
- Волошина Н.Й. Наукові основи методики літератури: Посібник / Н. Й. Волошина, О. М. Бандура, О. А. Гальонка та ін.[за ред. Н. Й. Волошиної] – К. : Ленвіт, 2002. – 344 с.
- Волощук Е. Технэ майевтике: Теория и практика анализа литературного произведения / Е.Волощук, Б. Бегун // Тема. – 1997. – № 1–2. – 248 c.
- Давиденко Г.Й. Історія зарубіжної літератури XX ст. : Навчальний посібник / Г. Й. Давиденко, Г. М. Стрельчук, Н. І. Гринчак. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 488 с.
- Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології / І.Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
- Зарубіжна література XIXстоліття: Посібник [за ред. О. М. Ніколенко, В. І. Мацапури]. – К. : ВЦ «Академія», 1999. – 360 с. (Серія «Відкритий урок»)
- Зарубіжна література XXстоліття: Посібник [за ред. О. М. Ніколенко, Т. М. Конєвої]. – К. : ВЦ «Академія», 1998. – 320 с. (Серія «Старшокласникам і абітурієнтам»)
- Зубрицька М. Homo legens: читання як соціокультурний феномен / М.Зубрицька. – Львів: Літопис, 2004. – 352 с.
- Ісаєва О.О. Організація та розвиток читацької діяльності школярів при вивченні зарубіжної літератури: Посібник для вчителя / О.О. Ісаєва. – К. : Ленвіт, 2000. – 184 с.
- Ісаєва О.О. Теорія і технологія розвитку читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури : Монографія / О.О. Ісаєва. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2003. – 380 с.
- Історія зарубіжної літератури XXст.: Навчальний посібник / В.І. Кузьменко, О. О. Гарачковська, М. В. Кузьменко та ін. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 496 с. (Серія «Альма матір»)
- Кирилюк З.В. Зарубіжна література. Античність. Середньовіччя. Відродження. Бароко. Класицизм: Посібник для вчителя / З.В. Кирилюк. – Тернопіль : Астон, 2002. – 259 с.
- Кичук Н. Формування творчої особистості вчителя / Н.Кичук. – К.: Либідь, 1991. – 222 с.
- Клименко Ж.В. Теорія і технологія вивчення перекладних художніх творів у старших класах загальноосвітньої школи / Ж.В. Клименко. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2006. – 340 с.
- Клименко Ж.В. Зарубіжна література. Позакласні заходи. 5–6 класи: Посібник для вчителя / Ж.В. Клименко, О. О. Ісаєва. – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2004. – 128 с.
- Клименко Ж.В. Зарубіжна література. Позакласні заходи. 7–8 класи: посібник для вчителя / Ж.В. Клименко, О. О. Ісаєва. – Харків : Веста : Видавництво «Ранок» , 2004. – 128 с.
- Куцевол О.М. Методика викладання української літератури (креативно-інноваційна стратегія) / О.М. Куцевол. – К. : Освіта України, 2009. – 494 с.
- Куцевол О.М. Світ Шекспіра: Посібник для вчителя / О.М. Куцевол. – Харків : Веста: Видавництво «Ранок», 2003. – 288 с. (Серія «Бібліотека вчителя зарубіжної літератури»)
- Лексикон загального та порівняльного літературознавства [за ред. А.Волкова]. – Чернівці: Золоті литаври, 2011. – 636 с.
- Літературознавча енциклопедія: у 2-х томах / автор-укладач Ю.І.Ковалів. – К. : ВЦ «Академія», 2007. – 445 с.
- Літературознавчий словник-довідник / Р.Т.Гром’як, Ю. І. Ковалів та ін. – К. : ВЦ «Академія», 1997. – 752 с. (Серія «Nota bene»)
- Матвіїшин В.Г. Український літературний європеїзм / В.Г. Матвіїшин. – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 264 с.
- Мацевко-Бекерська Л. В. Методика викладання світової літератури: Навчально-методичний посібник / Л. В. Мацевко-Бекерська. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 320 с.
- Методика преподавания литературы [под ред. О. Богдановой]. – М. : Академия, 2000. – 400с.
- Мірошниченко Л.Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах: Підручник / Л.Ф. Мірошниченко – К. : Видавничий дім «Слово», 2010. – 432 с.
- Мірошниченко Л.Ф. Зарубіжна література. Позакласні заходи. 9–11 кл. : Посібник для вчителя / Л.Ф. Мірошниченко, Ю. М. Дишлюк. – Харків : Ранок, 2004. – 208 с.
- Мойсеїв І. Зарубіжна література в людинотворчому вимірі / І.Мойсеїв. – К.: Генеза, 2003. – 256 с.
- Наливайко Д.С. Зарубіжна література XIXст. Доба романтизму / Д. С. Наливайко, К. О. Шахова. – К. : Заповіт, 1997. – 464 с.
- Наукові основи методики літератури [за ред. Н.Волошиної]. – К.: Ленвіт, 2002. – 344 с.
- Ніколенко О.М. Бароко. Класицизм. Просвітництво: Посібник для вчителя / О.М. Ніколенко. – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2003. – 224 с. (Серія «Бібліотека словесника»)
- Ніколенко О.М. Романтизм у поезії (Г. Гейне, Дж. Г. Байрон, А. Міцкевич, Г. Лонгфелло): Посібник для вчителя / О.М. Ніколенко. – Харків: Веста : Видавництво «Ранок», 2003. – 176 с. (Серія «Бібліотека словесника»)
- Ніколенко О.М. Сучасний урок зарубіжної літератури: Посібник. 5–11класи / О. М. Ніколенко, О. М. Куцевол – К. : ВЦ «Академія», 2003. – 288 с.
- Ніколенко О.М. Літературні епохи, напрями, течії / О.М. Ніколенко, В. І. Мацапура. – К. : Педагогічна преса, 2004. – 128 с.
- Ніколенко О.М. Зарубіжна література: Тести: Посібник / О.М. Ніколенко, О. В. Орлова, Т. М. Конєва. Та ін. – К. : ВЦ «Академія», 2007. – 352 с.
- Ніколенко О.М. Філософія життя у китайській та японській літературах (Лі Бо, Ду Фу, Мацуо Басьо та ін.): Посібник для вчителя / О.М. Ніколенко, І. О. Філіна. – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2003. – 192 с. (Серія «Бібліотека вчителя зарубіжної літератури»)
- Нямцу А.Е. Идеи и образы Нового Завета в мировой литературе. Часть 1 / А.Е. Нямцу. – Черновцы: Рута, 1997. – 328 с.
- Нямцу А.Є. Міф. Легенда. Література / А.Є. Нямцу. – Чернівці: Рута, 2007. – 520 с.
- Нямцу А.Е. Основы теории традиционных сюжетов / А.Е. Нямцу. – Черновцы : Рута, 2003. – 80 с.
- Оліфіренко С.М. Мандрівка Інтернет-сторінками зарубіжної літератури: Посібник для вчителів і учнів 8–11класів / С. М. Оліфіренко. – Київ : Грамота, 2007. – 344 с.
- Пасічник Є. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах / Є.Пасічник. – К.: Ленвіт, 2000. – 384 с.
- Пахаренко В. І. Основи теорії літератури / В І. Пахаренко. – К. : Генеза, 2009. – 296 с.
- Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: науково-методичний посібник [за ред. О.І. Пометун]. – К. : АСК, 2004 – 192 с.
- Професія – вчитель літератури: Словник-довідник [упор. Т.Чередник]. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 140 с.
- Ситченко А.Л. Методика викладання літератури: Термінологічний словник [за ред. А.Л. Ситченко] / А. Л. Ситченко, В. І. Шуляр , В. В. Гладишев. – К. : Видавничий дім «Ін Юре», 2008. – 132 с.
- Ситченко А. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу / А.Ситченко. – К.: Ленвіт, 2004. – 304 с.
- Словник художніх засобів і тропів / автор-укладач В.Ф.Святовець. – К. : ВЦ «Академія», 2011. – 176 с. (Серія «Nota bene»)
- Сучасна літературна компаративістика: стратегії і методи. Антологія [за заг. ред. Д. С. Наливайка]. – К.: Видавничий дім «КМ Академія», 2009. – 487с.
- Таранік-Ткачук К.В. Від Вітмена до Маркеса: Матеріали до уроків зарубіжної літератури / К.В. Таранік-Ткачук. – Тернопіль : Мандрівець, 2005. – 196 с. ; Біла Церква : Дельфін, 2011. – 220 с.
- Таранік-Ткачук К.В. Стилістичний аналіз художнього твору на уроках зарубіжної літератури / К.В. Таранік-Ткачук. – К. : Грамота, 2008. – 128 с.
- Чижевський Д.І. Історія російської літератури XIX століття. Романтизм / Д.І. Чижевський. – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 216 с. (Серія «Альма-матер»)
- Чижевський Д.І. Історія української літератури / Д.І. Чижевський. – К. : ВЦ «Академія», 2003. – 568 с. (Серія «Альма-матер»)
- Чижевський Д.І. Порівняльна історія слов’янських літератур / Д.І. Чижевський. – К. : ВЦ «Академія», 2005. – 288 с. (Серія «Альма-матер»)
- Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література від античності до початку XIX сторіччя: Історико-естетичний нарис / Б.Б. Шалагінов. – К. : Видавничий дім «КМ Академія», 1994. – 360 с.
- Шалагінов Б.Б. Шлях Гете. Життя, філософія, творчість: Посібник для вчителя / Б.Б. Шалагінов. – Харків : Веста : Видавництво «Ранок», 2003. – 288 с. (Серія «Бібліотека вчителя зарубіжної літератури»)
- Штейнбук Ф.М. Методика викладання зарубіжної літератури в школі: Навчальний посібник / Ф.М. Штейнбук. – К. : Кондор, 2007. – 313 с.
- Всесвіт: фаховий журнал світової літератури. – К.: Видавничий дім «Всесвіт»: http://vsesvit-journal.com
- Всесвітня література в сучасній школі:науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки України. – К.: РА «Освіта України».
- Всесвітня література в школах України: науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки України. – К.: Педагогічна преса.
- Зарубіжна література в школах України: науково-методичний журнал. – К. : Антросвіт: http: //www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/zlvsh/index
- Всесвітня література та культура: науково-методичний журнал. – К.: Антросвіт.
- Зарубіжна література: науково-методична газета. – К.: Шкільний світ: http: //literatura@1veresnya.com.ua
- Зарубіжна література в школі: науково-методичний журнал. – Харків: Основа.
- Слово і Час: науково-теоретичний журнал. – К.: Національна академія наук України, Інститут літератури імені Тараса Шевченка, Національна спілка письменників України: http://slovoichas.in.ua
- Державна бібліотека України для юнацтва: http://www.4uth.gov.ua/
- Національна бібліотека України для дітей: www.chl.kiev.ua/.
- Національна парламентська бібліотека України: http://www.org/
- Львівська обласна бібліотека для дітей : http://kazkar.at.ua/lodb.org.ua/
- Електронна бібліотека української літератури (зарубіжна література): http://ukrlib.com.
- Бібліотека українського центру: http://ukrcenter.com.
- Дитячий сайт «Казкар»: http://kazkar.at.ua/