0 1084
«Подорож Скруджа в різдвяну ніч у часі та просторі. Причини деградації Скруджа та його переродження.» Вересень 14th, 2016 Руденко Тарас

Відкритий урок для 6 класу

Автор: Литовченко Алла Борисівна

 

 

Тема : «Подорож Скруджа в різдвяну ніч у часі та просторі. Причини деградації Скруджа та його переродження.»

Мета : Допомогти учням зрозуміти причини деградації Скруджа; розвивати логічне мислення, формувати навички аналізу і синтезу; спонукати замислитись над проблемами людського буття; виховувати у школярів співчуття до близьких,щедрість,людяність.

Обладнання : портрет Діккенса,ОСС,тексти,картки,малюнки учнів.

Епіграф : «…Не гроші роблять людину щасливою, а людяність»

Ч. Діккенс

Хід уроку :

  1. Прийом самооцінки.

Зараз ми з вами швидко оцінимо наскільки добре ми згаємо твір Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».

Блок завдань з шести запитань. Відповідь «Так» оцінюється в два бали.

  • Я уважно прочитав увесь твір.
  • Я вмію ставити запитання до твору.
  • Я вмію робити логічні висновки з прочитаного.
  • Я зможу розкрити питання ,порушені у творі.
  • Я зможу довести слушність своєї думки товаришу.
  • Я готовий до дискусії з вчителем,бо маю власне бачення проблеми.

( Учням,які отримали 10-12 балів даються картки з цитатами).

Ви повинні пояснити символами чого, щодо  Скруджа, являються виділені слова.

Картка 1.

«Марлі й справді волочив за собою ланцюга,що замикався у нього на поясі. І який довжелезний то був ланцюг 6 волочився по підлозі,наче хвіст,а складався він…з скарбничок,ключів,висячих замків,документів і важких гаманців із залізними застібками.»

Картка 2.

«… нічого незвичайного в цьому дверному молотку не було… Скрудж… побачив у тому молоткові… не просте калатайло, а обличчя старого Марлі!»

Картка 3.

« Однак найдивнішим у цього прибульця було те,що з його тімені бив угору, осяючи його постать, ясний струмінь чистого світла. Мав дух і світло гасника – під його пахвою виднів ковпак.»

  1. Слово вчителя

І дорослим, і дітям з усіх свят найбільше подобається Різдво і Новий рік. Певно, тому, що всі люблять отримувати подарунки. Мабуть кожен з вас писав листи Діду Морозу, бажаючи той чи інший подарунок. Дорослі пов’язують з цим святом зміни в житті на краще.

Ч. Діккенс все життя вірив у кращі людські почуття,свято вірив,що саме вони спроможні відкрити людям сенс їхнього буття. На жаль, в реальному житті така віра здається більшості наївною та неправдоподібною. Це розумів і сам автор, тому історія Скруджа описана як чистісінька фантастика.

Запитання до учнів у формі гри « Літературного футболу».

  • Що таке фантастика?
  • Що таке різдвяне оповідання?
  • Хто такий Скрудж ( англ.-scrub-.-нікчемна людина)

Але чи завжди Скрудж був таким, чи завжди жив задля грошей,як його тезка мультиплікаційна качка Скрудж Мак Дак, для якого найбільшою насолодою в житті було купатися в грошах.

Сам Ч. Діккенс вважав,що не гроші роблять людину щасливою, а Людяність . Так це насправді чи ні ми спробуємо вирішити, мандруючи в часі і просторі разом з головним героєм твору.

Учні записують тему і епіграф  до уроку.

  • Чи згодні ви з цим висловом Ч. Діккенса ?

Перед подорожжю ми маємо звернути увагу на три символи,котрі Діккенс вводить на початку твору. Ці символи дадуть нам можливість краще зрозуміти головного героя твору.

Учні аналізують цитати,які отримали на катках.

1 – ланцюг ( як символ гріхів, які тягнуться за Марлі після смерті і не дають йому спокою);

2 – ковпак ( «оковпачений» бажанням наживи);

3 – молоток ( цим молотком мали «достукатись» до серця Скруджа).

Навіщо ці три символи використовує Діккенс ( Щоб показати,що людина оковпачена, скована гріхами, але є ще шанс виправитися,  достукатись до його серця. І про цю можливість ми поговоримо на сьогоднішньому уроці. У цьому нам допоможе ОСС (опороно – сигнальна схема) « Кола Вена».

Учні креслять схему у зошитах.

  1. Робота з ОСС

Диккенс

 

Тож як змінився, переродився  Скрудж , хто йому в цьому допоміг? Ми маємо з’ясувати на сьогоднішньому уроці.

Аналіз характеристики  літературного героя відбувається за планом:

  1. Портрет
  2. Вчинки героя
  3. Взаємовідносини з іншими героями.
  4. Портрет

– Знайдіть у тексті портрет Скруджа.

– На що вказує портретна характеристика Скруджа?

– У якому будинку жив Скрудж, зачитайте ? ( Заповнюють 1 коло).

2.Вчинки героя

– Хто завітав до контори Скруджа  і як поставився до них герой?

  1. Взаємовідносини з іншими героями. (Стосунки з сім’єю Кретчетів  )

Гра « 8 кроків». Вчитель,ставши за останньою партою крокує до свого столу. Завдання учням: за допомогою кроків згадати усіх членів сім’ї Кретчетів  ( усього їх 8)

  • Хто такий був Боб Кретчет?
  • Хто зявляється до Скруджа у Різдвяну ніч? (Дух Минулого Різдва)
  • Що показав Дух Минулого Різдва?
  • Подумайте у чому криється причина душевного холоду Скруджа?
  • Чи любить Скрудж кого-небудь?
  • Чи принесла мрія Скруджа – стати багатим йому щастя? ( подорож з Духом теперішнього Різдва).
  • Куди Скрудж разом з Духом помандрували?

I варіант  розповідають про родину Фреда , II варіант розповідають про родину Кретчетів  у вигляді гри «Я знаю».

Фізкультхвилинка:

Кожен з вас,напевне любить Різдво. Напевне мрієте отримати щось своє. Давайте з вами пригадаємо,що на Різдво завжди відбуваються дива. Заплющіть очі ,йде сніг. Уявіть собі його. Потягніться до сніжинок руками. За столом зібралися ваші рідні і близькі

Як ви вважаєте,що стало причиною переродження Скруджа?( Заповнюють 2 коло, знаходимо спільне – лише тіло).

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  • Чи можна сказати, що після подорожі Скрудж зрозумів сенс життя?
  • Чи довів нам перероджений Скрудж ,що не гроші роблять людину щасливою, а людяність? ( робота з епіграфом).

5.Заключне слово вчителя.

Кожен з вас будує своє майбутнє своїми ж руками. І чи ваші світлі душі будуть заковані в ті довжелезні ланцюги, та все світле буде оковпачене  – вирішувати тільки вам.

( Психологічна установка –  розвантаження)

А тепер покладіть умовно в ліву руку,яка ближче до серця усе хороше, що ви винесли з сьогоднішнього уроку, а у праву – негативні думки,емоції,почуття. Виходячи з  класу, в кінці уроку – викиньте усе з правої руки у смітник. Цим самим ви позбавитеся поганого,а примножите усе позитивне у собі.

  1. Домашнє завдання

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *